Monday, March 15, 2010

sekadar renungan

sifat wanita beriman....
  • Keimanan dan taqwa kepada Allah serta kecintaannya kepada Rasul
  • Sentiasa melazimi rumah dan tidak berhias-hias (tabarruj)
  • Sentiasa menundukkan pandangan dan memelihara dirinya. Seorang wanita yang beriman dan solehah itu sentiasa menundukkan pandangannya dari melihat perkara-perkara yang haram dan sentiasa memelihara kehormatan dirinya sebagai seorang wanita yang beriman.
ianye sekadar renungan dan muhasabah dr sndr...mampukah aku menjd seorg wanita yg solehah???? hope so, aku di beri kesempatan utk menjd slh sorg dr mrk...sbb aku sdr...aku msh jauh ke arh itu...nk sgt berubah...tp tok berubah sgt la ssh...if u want...u kn yakin..kn berazam...n ur faith mst la kuat...hopefully, day by day....aku akn ke arah itu....aku mahu dtmptkn di antra mrk yg beriman dan beramal soleh...i wanna be a great muslimah...INSYAALLAH.....

No comments:

Post a Comment