Friday, July 23, 2010

usaha tgga kejayaan..(",)

We will feel awkward when we don’t belong to that place…seriesly, rs cam nk cabut jer…but what for? Who cares???…kalo u buat ke tak buat ke…the answer is, nobody cares…dr sndr la kn pandai sesuaikan dr dgn environment kan...not the environment yg akn sesuaikan dgn u…proverb pon ade state, msk kndg kambing mengembek…msk kndg lembu…..xtau nk smbg…haha da lame tgglkan peribahasa…hehe tp xbest tau kalo berada dlm suasana camtu…xenjoy…bile xenjoy, sume pon cam xikhlas jer…tp sumenyer depends on u jgk…so, dear myself….BERUSAHA!!!! wherever u go, whatever u do….u, urself yg kn jg dr sndr…chapter len lak ni…smlm ttb lak dgr ceramah kat salam fm…ttb lak rs nk dgr…ustaz tu kate, Allah akn bg jer ape yg kt mintak…cnthnyer, org kafir….even dorg x beriman pd Allah, tp Allah akn bg jer ape yg dorg mintak…Allah kasi n kasi n kasi…tp sbnrnyer smpi ctu jer lah hartanyer…harta yg melimpah yg hanya di dunia…di akhirat, alam yg kekal, dorg da xkn dpt pape….aku sll pk, nape aku slll jer xdpt pe yg aku nak…aku ni jahat ke…mmg jahat pon…huhu tp bile pk in positive way, mgkn Allah nk bls kat akhirat…who knows kan….yg mn ianye lebih kekal…arap2nyer begitulah…Amin…aku tau aku jahat…tp aku kan cube utk menjadi yg lebih baik…InsyaAllah…pastu ustaz tu kata….kdg2 ble kite sll di uji tu mksdnyer Allah nk soh kita igt padaNya..yelah…manusia ni, sll igt Dia bile ssh jer…ble sng, alpa…pastu, bile Allah kasi jer ape yg kite nk, kdg2 kte akn lupe Dia….kite lupe, harta yg kite ade skang, pinjaman semate2…sbb tu lah kalo kite byk harta, jgn lupe byr zakat….sbb itu bkn harta kite sorg jer yg punyer…aku bkn nk jadi baik, cume ttb rase cam tertarik dgn topic ni…mgkn ade kaitan dgn aku kot…in conclusion, sll lah bersyukur dgn ape yg kite ade…pasti ade hikmahnyer dgn ape yg berlaku…semua yg berlaku ade sbb nyer…pade yg berharta, bantulah yg miskin…zakat jgn dilupa..pd yg miskin, berusahalah selagi yg mampu, jgn lupe Dia Maha Adil dan Maha Pemurah…with love…

No comments:

Post a Comment